poniedziałek, 25 sierpnia 2014

#1 Rok 1994

Uwaga! Opowiadanie jest wymysłem mojej wyobraźni, nie mam bladego pojęcia czy naprawdę tak się zdarzyło w życiu Amy Winehouse. 

    Dziesięcioletnia dziewczyna wybiegła na dwór, aby przywitać się ze swoim o rok starszym kolegą, który miał na imię Mike. Był najlepszym i w sumie jedynym przyjacielem dziewczynki, był jej potrzebny szczególnie teraz gdy ma problemy rodzinne, ciągłe kłótnie i te sprawy. Miała tylko 10 lat, więc nie rozumiała dokładnie o co chodzi, ale bała się, że jej rodzina za niedługo nie będzie w komplecie. 
    Chłopak już na nią czekał tam gdzie zawsze. W głębi lasu, gdzieś obok źródła. Dobrze wiedzieli, że tam będą mogli spokojnie porozmawiać, raczej nikt nie chodził w tamtym obszarze. Podbiegła do niego i mocno uścisnęła. Chłopak był o wiele większy od niej, był ciemnym blondynem i miał piwne oczy. Chwycił ją za rękę i zaczął prowadzić gdzieś dalej i dalej, chciała coś powiedzieć jednak ten na to nie pozwolił, więc do końca drogi nie otworzyła ust. Nareszcie się zatrzymał i położył palec na ustach, dając znak, żeby nadal była cicho. Wskazał palcem na sarenki, biegające po polanie. Uśmiechnął się pod nosem i z niesamowitym skupieniem przyglądał się im. Amy nie potrafiła się powstrzymać i stanęła na palcach, aby wyszeptać mu do ucha:
-Śliczne są, Mike. 
Przytaknął i usiadł na ziemi, ona także. Przez dłuższą chwilę nic nie mówili, nawet się nie poruszali, siedzieli w ciszy, oglądając zwierzęta.
-Sądziłem, że bardziej się ucieszysz. Lubisz przecież zwierzęta, Amy. 
-Bardzo się cieszę, naprawdę! Tylko moi rodzice się kłócą i nie potrafię o niczym innym myśleć.
Chłopiec zaczął się zastanawiać, patrzył w każdą stronę, zajęło mu to trochę, ale w końcu powiedział:
-Lubisz śpiewać, prawda?
-Kocham, ale co z tego? Przecież śpiew nie naprawi mi rodziców. 
Widział, że jego przyjaciółka ma łzy w oczach i za chwilę zacznie płakać.
-Właśnie się mylisz!
Mała Winehouse otarła łzy, spojrzała na niego i ,,popukała'' mu po czole.
-Co ty w ogóle wygadujesz? - zaczęła się śmiać.
-Nie wierzysz mi? 
Wzruszyła ramionami.
-Napisz tekst do piosenki, najbardziej wzruszający jaki potrafisz. 
-Nic trudnego.
-Ale nie taki o kwiatkach czy o lalkach, tylko o swojej rodzinie, o rodzicach! Rozumiesz?
-Przecież wiesz, że nie potrafię!
Zamilkł, najpierw patrzył przez dłuższą chwilę na nią, ale potem odwrócił się. Podniósł głowę do góry i położył się na ziemi, tak po prostu. Dziesięciolatka nie miała pojęcia co się dzieje, co zrobiła źle. Mike miał trudny charakter, ale zawsze mogła na niego liczyć, a to było dla niej najważniejsze. 
-Co się stało?
-Nic.
,,NIC'', dlaczego to słowo ją zdenerwowało? Jakby się ,,NIC'' nie stało to by zachowywał się normalnie. Leżał i leżał, nie odzywał się, jakby nie żył, a ona z minuty na minutę coraz bardziej się denerwowała. Nie chciała, aby nerwy jej puściły, zraniłaby chłopaka. Położyła dłoń na jego ramieniu.
-Przepraszam - wyszeptała. 
-Za co?
-Nie wiem.
-Jak możesz nie wiedzieć za co mnie przepraszasz, po co w ogóle to robisz?
-Bo się nie odzywasz! - uniosła głos.
Przesadziła. Wpatrywał się w nią, jakby szukał odpowiedzi w jej oczach, w jej ruchach. Nie wytrzymała napięcia, uciekła.

,,Udaję radość, której we mnie nie ma, ukrywam smutek, żeby nie martwić tych, którzy mnie kochają i troszczą się o mnie. Niedawno myślałam o samobójstwie. Nocą, przed zaśnięciem, odbywam ze sobą długie rozmowy, staram się odegnać złe myśli, bo byłaby to niewdzięczność wobec wszystkich, ucieczka, jeszcze jedna tragedia na tym i tak już pełnym nieszczęść świecie''~Paulo Coelho

,,Dobrze, zrobiłaś, że uciekłaś, Amy nie przejmuj się!'' - powtarzała sobie dziesięciolatka w drodze do domu. Nigdy się jej jeszcze nie zdarzyło uciec od kochanego Mike. Próbowała powstrzymać łzy, to działo się o wiele za szybko.-Zjesz ciastko i będzie wszystko dobrze, Amy - powiedziała do siebie i kładąc się na łóżku, zamknęła oczy.
Nie mam pojęcia kiedy pojawi się kolejny rozdział, może w tym tygodniu, a może w następnym. Przepraszam, jeżeli rozdział jest za krótki bądź w jakiś sposób Was nie zadowala, do usłyszenia! 
Chętnie wymienię się obserwacją i komentarzem! 
 

46 komentarzy:

  1. Masz bardzo fajny styl pisania!
    Mam nadzieję, że Mike pomoże jeszcze Amy :)

    queen-of-day.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie piszesz !
    Pytałaś o obserwacje, ja już. Czekam na uczciwy rewanż <3
    Poklikałabyś w linki w najnowszym poście ? Z góry dziękuję :))
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe opowiadanie się zapowiada :) fajnie piszesz :)
    pytałaś o wspólną obserwację- ja już, teraz Twoja kolej :*
    everythingandnothinng.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawie piszesz.
    Zaobserwowałam, i czekam na rewanż ;)
    http://aviskowej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie piszesz ;-)
    Pytalas o Obserwacje- ja juz;-) Czekam na uczciwy rewanz ;-)

    http:/cudazwlosow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawie piszesz, więc będę wpadać częściej.

    Te cytaty są ledwo co widoczne.. Mogłabyś zmienić czcionkę i kolor? To już Twoja sprawa, ale na prawdę kiepsko się czyta.

    Zapraszam --> http://moje-sprawy-codzienne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój rok ;)

    http://bsylwia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawie piszesz ;) Pytałaś o obserwację. Ja już ;)

    http://blackwhiteandnavyblue.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Super piszesz! Fajny blog!

    http://stadomustanga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. W tym roku się urodziłam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz według mnie świetny styl pisania :)
    Opowiadanie jest bardzo ciekawe :*

    Obserwuję i liczę na rewanż <3
    http://matiaga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale wciągające :D
    nie mogę się doczekać następnego rozdz. ;)
    +obserwuje

    http://zycieihobby-asi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej :) Widzę, że dopiero zaczynasz pisać bloga. Ja też uwielbiam Amy. Jest to moja ulubiona wokalistka i osoba, również z charakteru i ze wszystkiego od wielu lat :( Tak szkoda, że jej już z nami nie ma. Mogę całymi DNIAMI leżeć, słuchać jej piosenek i myśleć lub płakać :'( Ale nie wstydzę się tego i nie przeszkadza mi to. Nawet teraz się popłakałam. Życzę powodzenia w blogowaniu, obserwuję, na pewno zajrzę tu jeszcze wiele razy <3 Obserwuję i liczę na rewanż. hi-im-maya.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. hej, świetny blog, dzięki za odwiedziny u mnie i obserwację, oczywiście się rewanżuję :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. wow ;o jestem zaskoczona jaką masz wyobraźnie :))
    zazdro <3

    ewelina-kulasza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję Ci bardzo za odwiedziny i tak miły komentarz. Takie słowa uznania bardzo zachęcają do dalszej pracy ;) Również zostawiam obserwację i pozdrawiam gorąco ;)

    http://zakochanawpasji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. fajne fajne <3

    zapraszam - http://nikoladrozdzi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Prawdziwa fanka! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zapraszamy do dodania bloga w serwisie zBLOGowani! Mamy już ponad 3000 blogów z 22 kategorii.
    Należy założyć konto jako bloger i w 2 krokach dodać bloga do serwisu. Nasz robot sam pobiera aktualne wpisy i prezentuje je tysiącom użytkowników którzy codziennie korzystają ze zBLOGowanych. Dla blogera to korzyść w postaci nowych czytelników i większego ruchu na blogu. Zapraszamy!

    OdpowiedzUsuń
  20. masz talent :)
    Oczywiście również Cię obserwuję, i pozdrawiam:*
    kasjaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Super piszesz :)
    Obserwuje i liczę na rewanż
    www.greenpinkandcafe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. pytałaś się czy obserwujemy :) ja już, twoja kolej ;) daj znać u mnie na blogu :*
    Pozdrawia m ♥
    nussia890.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Śliczne zdjęcia i ciekawe notki <3
    Będę wpadała tu codziennie
    Obserwujemy ?<33
    http://syyyyyylwia.blogspot.com/
    Odpowiedz u mnie ok <3:*

    OdpowiedzUsuń
  24. kocham twój styl pisania!


    u mnie na blogu giveaway, w którym można wygrać profesjonalny design bloga od seventeenroses!
    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Będę wpadać:)
    fajnie piszesz..

    mozemy obserwować, zaobserwuj pierwsza potem ja xx worldspire.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękne opowiadanie, świetny blog:)
    okalips0.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo fajne opowiadanie =D
    sweethomesweety.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Genialne.
    Może wymiana obs? Napisz u mnie.
    http://alia-natalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Będę tu wpadać, super opowiadnie :)

    Zapraszam do zapoznania się z najnowszą platformą dla blogerów, można zgarnąć naprawdę fajne współpracę :)
    http://juliet-monroe.blogspot.com/2014/08/reachbloggercom-nowa-przyszosc.html

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo ładnie piszesz.
    Pytałaś o wspólną obserwację - ja już i czekam na uczciwy rewanż ^^

    http://www.4ever-souril.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. piszesz bardzo ciekawie
    co ty na wzajemną obserwacje?
    http://zyciowa-salatka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. pytałaś o rewanż w obserwacji z miłą chęcią zaobserwowałam :)

    http://julczi-juulczi1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. http://oliwiaijejfarbowanezycie.blogspot.com/ chciałas wspołną obserwację. Ja już. Jestem na prawdę mile zaskoczona twoim talentem do pisania. Pisz dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Fajny blog oczywiście obserwuje i myślę że też zaobserwujesz c;
    http://beautifulislifee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. świetnie piszesz! czyta się lekko i szybko :) pisz dalej! :)
    http://ablonde-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. fajne opowiadanie i ciekawa wyobraźnia;) obserwuję i liczę na rewanż;)
    rozmaitowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. bardzo ciekawie..
    masz ochote na wspolna obserwacje bedzie mi milo
    http://zielonoma.blogspot.it

    OdpowiedzUsuń
  38. Mówiłaś o wspólnej obserwacji, ja juz :) teraz licze na ciebie :)
    pieturam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. dziękuję za kliknięcie, już Cię zaobserwowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Wciągająca opowieść!
    paulan01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Nie dosyć, że to co piszesz jest interesujące to jeszcze naprawdę wciąga !:)
    świetnie, oby tak dalej :*
    Obserwuję i liczę na rewanż !:*

    OdpowiedzUsuń
  42. zostałaś nominowana do Liebster Blog Award ,szczegóły znajdziesz na moim blogu:) Życzę miłej zabawy
    rozmaitowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. widac, ze jestes wielka fanka Amy. Swietna robota!
    Obserwuje i licze na rewanz.
    Zapraszam do siebie:) (nowy post- bal gimnazjalny!) :D

    moohox3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Viper land-of-grafic